nedeľa 8. mája 2011

Rybárske preteky - Ísť, či neísť ???

Takúto hamletovskú otázku si kladiem každý rok už od polovice apríla. Vnútri ma potom hryzie až do večera pred dňom pretekov. Pôjdem tento rok? Nepôjdem? Za každými absolvovanými pretekmi si vždy poviem, že na budúce už určite nie, no rybárska abstinencia nakoniec predsa len zvíťazí a ráno o štvrtej vyrážam z domu.
Viem, že chytiť dobré miesto u vody je bez šance, ale spať u vody ma už neláka. Po skúsenosti, keď dvaja silne podgurážení rybári ,počas bitky medzi sebou ,spadli do nášho stanu som usúdil, že zdravie mám len jedno a nehodlám ho riskovať kvôli umiestneniu na pretekoch.
Po príjazde k vode potom každoročne musím riešiť výber lovného miesta. Teda... O výbere by som nehovoril. Sadnem si tam kde je voľné. Voľné miesta sa začnú zvyčajne objavovať až po šiestej hodine, po začiatku pretekov. Vtedy sa ukáže koľko známych, ktorí mali poobsádzané miesta, neprišlo a koľko ľudí po nočnom alkoholovom besnení nie je vôbec schopných ráno nahodiť. Samostatnou kapitolou sú poohradzované pozemky okolo starého Adamova. Súkromné vlastníctvo nepustí a všeobecný prístup k vode podľa zákona dnes nikoho netrápi. Škoda. Rybárov, ktorí prišli na preteky kvôli rybám to potom len znechutí.
Nechcem však len kritizovať. Organizátorom patrí vďaka, že majú trpezlivosť a chuť takúto masovú akciu pripravovať. Určite je to neľahká úloha a pri takej návštevnosti sa určite nedá vyhovieť všetkým zúčastneným. Budem im držať palce a želať veľa úspechov pri poriadaní ďalšieho ročníka.
Ako kuriozitu mi ešte nedá nespomenúť tohtoročný najväčší úlovok.
Osobne by som neodmenil rybára s kaprom, ktorý mal tuším 73 cm, ale hasičov. Tí vytiahli z vody štrkoviska bezpochyby historicky najväčší úlovok v histórii nášho združenia. Osobný automobil. Neviem čo stváral majiteľ v noci, keď mu auto ušlo, ale som rád, že som nespal v stane u vody pod jeho zaparkovaným vozidlom. Ale to sa už vraciam k tomu, čo som písal na začiatku glosy : „Zdravie mám len jedno a nehodlám ho riskovať kvôli miestu na pretekoch.“
Tento rok som na pretekoch neurobil ani záber. Nesťažujem si. Mal som aspoň možnosť byť pár hodín na rybách. Lákavá prvá cena mi zasa utiekla. Nevadí. Beriem to športovo. Hádam sa na rok podarí. Teda... Na budúci rok ma čaká ďalšie rozhodovanie. Ísť, či neísť???





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára